I sesja IX kadencji Rady Miejskiej
Za nami I sesja IX kadencji Rady Miejskiej w Brodnicy, podczas której burmistrz oraz 21. radnych złożyło ślubowanie. Wybrany też został przewodniczący rady, którym został ponownie Artur Dombrowski oraz wiceprzewodniczący - Maciej Betlejewski i Dariusz Kaliszer. Podczas pierwszej sesji radni powołali następujące komisje w skład których weszli:
Komisja Bezpieczeństwa Publicznego i Praworządności: Arkadiusz Budka – przewodniczący, Renata Bielawa, Marcin Pawlak, Jadwiga Zakrzewska.
Komisja Budżetu i Finansów Publicznych: Paweł Zabłotny- przewodniczący, Justyna Bartoszewska, Dariusz Kaliszer, Paweł Kędzia, Wojciech Wiśniewski.
Komisja Infrastruktury, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska: Jacek Tyburski – przewodniczący, Maciej Betlejewski, Dariusz Kaliszer, Jan Kowalski, Marcin Pawlak.
Komisja Kultury, Turystyki i Promocji Miasta: Mateusz Szafrański – przewodniczący, Brygida Bartkowska, Justyna Bartoszewska, Agnieszka Gibas, Jakub Pawłowski.
Komisja Oświaty, Wychowania i Sportu: Zbigniew Gutowski – przewodniczący, Justyna Bartoszewska, Jakub Pawłowski, Marek Tuptyński, Adam Twarogowski.
Komisja Polityki Społecznej, Ochrony Zdrowia i Rodziny: Jadwiga Zakrzewska – przewodnicząca, Renata Bielawa, Agnieszka Gibas, Adam Twarogowski, Paweł Zabłotny
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji: Marcin Pawlak – przewodniczący, Maciej Betlejewski, Marek Tuptyński, Joanna Rumińska.
Komisja Rewizyjna: Brygida Bartkowska, Renata Bielawa, Zbigniew Gutowski, Joanna Rumińska.
Brodnica w projekcie RELIHE Interreg Europe
Gmina Miasta Brodnicy jako jedyna gmina w Polsce uczestniczyła wraz z Urzędem Marszałkowskim w pierwszym spotkaniu otwierającym projekt RELIHE Interreg Europe. REliHE to projekt realizowany w ramach Programu Interreg Europa, polegający na wzajemnej wymianie doświadczeń oraz ukazaniu możliwości ponownego wykorzystania, a także nadaniu nowych funkcji starym budynkom zabytkowym, opuszczonym obiektom dziedzictwa religijnego państw Europy. Spotkanie odbyło się od 9 do 10 kwietnia w Turynie. Pierwszego dnia uczestnicy projektu uczestniczyli w wykładach w Zamku Valentino, siedzibie Wydziału Architektury Uniwersytetu w Turynie, wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO, skrywającego w swoich wnętrzach prawdziwe bogactwo naukowe i kulturowe. Kolejnego dnia odbyła się wizyta studyjna w mieście Pavia, w którym uczestnicy projektu mogli poznać dobre praktyki ponownego wykorzystania przestrzeni historycznych, zapewniając ich ciągłe znaczenie i zachowanie zabytkowej architektury. W spotkaniu udział wzięli m. in. przedstawiciele takich państw jak: Hiszpania, Włochy, Holandia, Niemcy, Polska, Czechy, Łotwa.
Beehouses – oaza dla miejskich pszczół
Urząd Miejski w Brodnicy wsparł projekt Fundacji „Zwolnieni z teorii” pn. Brodnica Beehouses – oaza dla miejskich pszczół. Projekt polegał na zakupie 7 domków dla zapylaczy i 5 „bomb kwietnych” oraz przeprowadzeniu lekcji edukacyjnych. Domki oraz "bomby kwietne" zostały przekazane szkołom podstawowym w Brodnicy. 1 domek trafił również do Domu Seniora. W każdym miejscu, które odwiedzili młodzi ekolodzy, przeprowadzono edukację dzieci i dorosłych na tematy związane z małymi zapylaczami. Rozmawiano m. in. o rodzajach zapylaczy, jaka jest ich rola w ekosystemie, a także dlaczego są pożyteczne i nie wolno ich zabijać. Zorganizowane zostały również warsztaty nt. budowy domków z wykorzystaniem słomek, kawałka sznurka i pustej butelki.
Fundacja „Zwolnieni z teorii” od 2013 roku wychodzi naprzeciw edukacji szkolnej, uzupełniając ją o przestrzeń do zdobywania praktyki. Działa w oparciu o nowoczesną metodykę nauczania, w ramach której robiąc prawdziwy projekt społeczny, rozwija się kompetencje proinnowacyjne, potrzebne w pracy i prawdziwym życiu takie jak: empatia i poczucie sprawstwa, kreatywność, praca zespołowa, komunikacja czy rozwiązywanie problemów. Jest organizatorem praktycznej, ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii, w ramach której uczniowie sami organizują projekty społeczne. Po realizacji własnej inicjatywy uczestników prowadzi innowacyjna platforma edukacyjna. Dzięki niej wiedzą jak działać i uczą się zarządzania projektem w profesjonalny sposób.
Napisz komentarz
Komentarze