Policjanci Komendy Powiatowej Policji w Brodnicy, wspólnie z pracownikami kolei przeprowadzili działania ukierunkowane na bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych.
- Na szczęście do wypadków na przejazdach kolejowych dochodzi dość rzadko. Jeżeli jednak już dojdzie do takiego zdarzenia, zazwyczaj kończy się ono tragicznie – mówi asp.szt. Agnieszka Łukaszewska z brodnickiej policji. - Zarówno kierowcy, jak i piesi nie zawsze zdają sobie sprawę jakiego odcinka potrzebuje maszynista, aby zatrzymać pociąg. Najczęstszą przyczyną tych zdarzeń, jest nieostrożność uczestników ruchu drogowego, lekceważenie znaków „STOP” , czy też wjeżdżanie na przejazd kolejowy, gdy sygnalizator wskazuje czerwone światło bądź też rozpoczęło się opuszczanie zapór.
Dlatego policjanci wspólnie z pracownikami kolei zorganizowali działania przy przejeździe kolejowym w Brodnicy. Funkcjonariusze rozmawiali z uczestnikami ruchu drogowego, jak należy się zachować zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz jak bezpiecznie przemieścić się przez przejazd kolejowy. Organizatorzy rozdawali kierowcom oraz pieszym ulotki informacyjne z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych.
Celem tych działań było podniesienie świadomości zarówno kierowców jak i pieszych uczestników ruchu drogowego na temat zagrożeń związanych z zachowaniem przy przejeździe lub przejściu przez torowisko.
Policja apeluje! Zbliżając się do przejazdu kolejowego, kierowca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność, przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, prowadzić pojazd z taką prędkością, aby móc go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd oraz w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierującemu pojazdem zabrania się: wjeżdżać na przejazd kolejowy, kiedy rozpoczęło się opuszczanie zapór bądź objeżdżania opuszczonych zapór; wjeżdżania na przejazd kolejowy, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy; wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim; omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Piesi natomiast powinni pamiętać o: zatrzymaniu się przed przejazdem kolejowym i upewnieniu się, czy nie nadjeżdża pociąg, niewchodzeniu na przejazd kolejowy jeżeli sygnalizator świetlny wskazuje czerwone światło bądź opuszczanie zapór rozpoczęło się, niewchodzeniu na przejazd kolejowy pod zaporami, kiedy są opuszczone i oczywiście zakazie spacerów po torowisku.
(v)
Fot. nadesłane
Napisz komentarz
Komentarze