Dzięki pozyskanym przez gminę środkom z Europejskiego Funduszu Społecznego w szkołach gminnych realizowane są dwa projekty: „Zdobywanie przez uczniów kompetencji kluczowych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i języka obcego w szkołach Gminy Brodnica” oraz „Zdobywanie przez uczniów Szkoły Podstawowej w Gortatowie z siedzibą w Szczuce kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy”.
Pierwszy z projektów realizowany jest w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Szabdzie oraz w Szkole Podstawowej im. Królewny Anny Wazówny w Gorczenicy. Będzie trwał do 31 lipca 2020 roku. Jego wartość to 488 994,26 zł, natomiast dofinasowanie jakie gmina otrzymała z EFS wynosi 470 787,86 zł. Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji w szkołach poprzez realizację zajęć rozwijających kompetencje kluczowe, właściwe postawy, rozbudzające kreatywność, z zakresu doradztwa zawodowego, rozwijających kompetencje informatyczne uczniów. Wsparciem w przez 2 lata zostanie objętych 130 uczniów. Projekt zakłada dla nich zajęcia rozwijające z matematyki, angielskiego, informatyki i przyrody oraz program zajęć warsztatowych z mechaniki i programowania, zajęcia wyrównujące z matematyki, j. angielskiego i przyrody oraz pozostałe zajęcia logopedyczne, pedagogiczne, warsztaty socjoterapii, rewalidacji i doradztwa dla uczniów.
Nauczyciele wezmą udział w szkoleniach i warsztatach w zakresie metod indywidualnej pracy z uczniem osiągającym niskie wyniki w nauce oraz w zakresie metod sprzyjających efektywnemu uczeniu się. Uczestniczące w projekcie szkoły zostaną wyposażone w sprzęt niezbędny do prowadzenia nowoczesnych, innowacyjnych, efektywnych zajęć.
W lipcu 2018 roku złożony został wniosek na dofinasowanie drugiego z projektów oświatowych pt. „Zdobywanie przez uczniów Szkoły Podstawowej w Gortatowie z siedzibą w Szczuce kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy” w ramach RPO WK-P na lata 2014-2020 Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne. Jego realizacja trwa od 1 września 2018 r. do 31 lipca 2019r. Wartość tego projektu to 199 973,75 zł a dofinansowanie wynosi 169 977,68 zł. Wsparciem przez ten rok zostanie objętych 100 uczniów. Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji ogólnej uczniów szkoły poprzez rozwój ich kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw na rynku pracy, rozbudzanie kreatywności, czy też rozwijanie kompetencji informatycznych. Projekt zakłada rozwój umiejętności w zakresie technik informacyjno – komunikacyjnych (TIK), matematyczno-przyrodniczych, językowych, doradztwo zawodowe dla uczniów poprzez organizację zajęć rozwijających z robotyki - zajęcia warsztatowe z mechaniki i programowania matematyki, angielskiego, wyrównujących z angielskiego matematyki, chemii. Projekt przewiduje również zajęcia kształtujące umiejętności matematyczno-przyrodnicze oparte na metodzie eksperymentu wraz z doposażeniem w pomoce dydaktyczne.
Dodatkowo zakłada się wsparcie dzieci poprzez zajęcia logopedyczne, gimnastykę korekcyjno-kompensacyjną i rewalidację.
Planuje się również udział nauczycieli w szkoleniach i warsztatach podnoszących ich kwalifikacje w zakresie wykorzystania metod eksperymentu w edukacji, w celu podnoszenia jakości nauczania przedmiotów ścisłych, przygotowania do procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz TIK w dydaktyce i robotyki programowania. Projekt przewiduje także wyposażenie szkoły w Gortatowie w pomoce dydaktyczne i sprzęt do prowadzenia nowoczesnych, innowacyjnych i efektywnych zajęć.
Napisz komentarz
Komentarze