Po pierwsze, nie kupuj w drogeriach
Kosmetyków do salonu nie możesz kupić w drogeriach. Oferowane tam produkty nie są profesjonalne, więc nie posiadają odpowiednio wysokich stężeń poszczególnych substancji. Jeśli klienci przychodzą na zabiegi do gabinetu kosmetycznego to znak, że chcą skorzystać nie tylko z pomocy fachowców, ale również chcą odpowiednich kosmetyków. Dlatego wszelkie produkty należy kupować w hurtowniach kosmetycznych. Kolejnym krokiem jest analiza potrzeb. Musimy zastanowić się, jakie kosmetyki będą potrzebne do zabiegów oferowanych przez nasz salon. Specjaliści odradzają też kupowania produktów na zapas. Prędzej preparaty stracą ważność niż zostaną przez nas użyte. Tego typu praktyka może tylko wygenerować niepotrzebne koszta. Szczególnie nowootwarte salony powinny wziąć ten element pod uwagę. Dlatego kolejną kwestią jest cena preparatów. Każdy właściciel powinien brać pod uwagę możliwości firmy i dobierać kosmetyki do tych usług, które sprzedają się najlepiej. Cena produktów wpływa też na cenę zabiegów oferowanych w naszym salonie, więc w wielu przypadkach może to być czynnik determinujący wybór. Trzeba jednak pamiętać o tym, że większy nie znaczy bardziej wydajny. Często zdarza się, że większe opakowania kremów starczą na mniej zabiegów niż małe. Jeśli nasz budżet jest jednak swobodny, możemy zwrócić uwagę na kolejne aspekty.
Kosmetyki do gabinetu kosmetycznego w kilku wariantach
Jeśli nie możemy zdecydować się na jeden typ kosmetyków, możemy przygotować dwa warianty jednej usługi. W ten sposób damy klientom możliwość wyboru, z jakim preparatem chcą mieć wykonany zabieg. Nie możemy jednak mieć zbyt dużej liczby marek w swojej ofercie, gdyż może to źle wpływać na postrzeganie naszego salonu. Warto pamiętać, by kosmetyki do gabinetu kosmetycznego były także do kupienia w naszym gabinecie. Współpraca z doświadczonymi producentami również przyniesie zamierzone efekty. Korzystanie z usług takich firm jak Phyris może przyciągnąć do naszego salonu więcej klientów. Dla wielu osób 70-letni staż na rynku kosmetyków będzie decydującym czynnikiem przy wyborze gabinetu. Jeśli do tego dodamy możliwość własnego konfigurowania kosmetyków do zabiegów pod okiem kosmetologa, to jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu. Pamiętajmy jednak, by wsłuchiwać się w opinie klientów. To ich zdanie może mieć największą wagę i skłonić nas do zmiany producenta.